Με όλον αυτόν τον θόρυβο που έχει δημιουργηθεί με το e-λιανικό, αισθανθήκαμε την ανάγκη να ενημερώσουμε τους επαγγελματίες που ενδιαφέρονται να αποκτήσουν ένα ηλ. κατάστημα, για τις παγίδες που κρύβονται πίσω από πολλές διαφημιστικές καταχωρήσεις σχετικά με το πρόγραμμα.
Το πρόγραμμα είναι 80.000.000 € και έχουμε δει να ξεπετάγονται «εταιρείες» μέσα σε 4 ώρες με προκατασκευασμένες ιστοσελίδες, που παρουσιάζονται ως ειδικοί στην κατασκευή e-shop, ενώ το αντικείμενό τους είναι άλλο.
Απόκτησε δωρεάν e-shop
Τίποτα δεν είναι δωρεάν σε αυτήν τη ζωή. Η εργασία πρέπει να έχει τιμολογηθεί, να έχει εξοφληθεί και να προσκομίσετε τα τιμολόγια στην αίτησή σας. Ακόμη, να σας ενημερώσουμε πώς τα προγράμματα του ΕΣΠΑ δεν καλύπτουν το ΦΠΑ. Είναι ένα κόστος που θα το πληρώσει η επιχείρηση.
Επίσης στη συνέχεια, όπως γράφουμε και παρακάτω, θα πρέπει να «ρίξετε» πολύ χρήμα σε διαφημίσεις για να έχετε μια τίμια προβολή και στη συνέχεια πωλήσεις. Είστε έτοιμοι γι’ αυτό;
Δωρεάν αίτηση φακέλου ΕΣΠΑ
Η χρονοβόρα διαδικασία που χρειάζεται για τη διαχείρηση και τις τρείς αιτήσεις που απαιτεί η δράση δεν μπορεί να γίνει δωρεάν. Είναι ένα κόστος που πλησιάζει τα 400-500 €.
Το e-shop σας είναι ένας πωλητής που δουλεύει για σας 24/7
Δυστυχώς θα σας απογοητεύσουμε. Κανένα ηλ. κατάστημα δεν πουλάει επειδή υπάρχει στο διαδίκτυο. Το e-shop θέλει πολύ δουλειά και χρήμα από τον ιδιοκτήτη του. Διαφημίσεις, αποστολές προϊόντων, διαχείριση προϊόντων, υποστήριξη, επιστροφές, αλλαγές... τις κάνει το e-shop μόνο του; Όχι. Αν έχετε σοβαρό σκοπό και πιστεύετε σε αυτό, θα χρειαστεί να προσλάβετε έναν υπάλληλο για αρχή, για να ασχολείται αποκλειστικά με αυτό.
Το e-shop σε πλατφόρμα CMS κοστίζει λιγότερο από το "custom"
Κατά 75% θα έχετε ένα e-shop βασισμένο στο WordPress και το υπόλοιπο 25% στο OpenCart. Αυτό δεν είναι κακό – και οι δύο πλατφόρμες είναι δοκιμασμένες και λειτουργούν (όχι χωρίς προβλήματα βέβαια), αλλά για να φτάσουν σε ένα σημείο να μπορούν να πωλήσουν θέλουν πολύ δουλειά. Οπότε, σίγουρα δεν κοστίζει τόσο όσο πιστεύουν οι ίδιες οι εταιρείες που το γράφουν. Είναι άλλο ένα διαφημιστικό τέχνασμα.
5.000 € για e-shop
Θα σταθούμε πολύ σε αυτό το θέμα γιατί είναι και το πιο σοβαρό. Εδώ έχει συμβεί το εξής παράλογο, το οποίο, όσοι επαγγελματίες είναι εδώ και πολύ καιρό στην αναζήτηση για κατασκευή e-shop, το γνωρίζουν. Ξαφνικά μετά την ανακοίνωση του προγράμματος, η κατασκευή του e-shop έφτασε να κοστίζει 5.000 €. Ενώ πριν, μπορούσες να το φτιάξεις και με 250 € ή με 400 €.
Τι άλλαξε τόσο πολύ και όλοι ξαφνικά θέλουν τόσα λεφτά για να σας το κατασκευάσουν; Τίποτα. Εδώ είμαστε απόλυτοι. Θα παραλάβετε το ίδιο αποτέλεσμα για τον απλό λόγο, ότι τα λεφτά του προγράμματος είναι πολλά και οι περισσότερες επιχειρήσεις/εταιρείες θα πρέπει να «στοιβάξουν» όσους πιo πολλούς πελάτες μπορούν για να μεγιστοποιήσουν τα κέρδη τους και να τους «ξεπετάξουν» όσο πιο γρήγορα γίνεται.
Θα πει κάποιος, εντάξει αφού τα λεφτά θα τα πάρω πίσω από το ΕΣΠΑ. Αλλά, το αποτέλεσμα θα είναι ένα άρτιο e-shop που θα δουλεύει τέλεια χωρίς προβλήματα και θα το εμπιστεύονται οι χρήστες; Ετοιμαστείτε να βάλετε πάλι το χέρι στη τσέπη για να αξιοποιήσετε αυτήν την επένδυση.
Έτοιμο σε 5 ημέρες
Όπως σημειώσαμε παραπάνω, εάν οι εταιρείες θέλουν να «πάρουν», όσα περισσότερα e-shop μπορούν, τότε πώς θα προλάβουν να παραδώσουν τα έργα μέσα σε 180 ημέρες που θα είναι η προθεσμία του προγράμματος; Μάλλον είναι αδύνατον. Δεν μπορεί κάποιος να φτιάξει ένα e-shop σε 5 ημέρες και να είναι τίμιο και έτοιμο για προώθηση. Η συμβουλή μας εδώ είναι να συνεργαστείτε με μία συνδρομητική πλατφόρμα ηλ. εμπορίου που μπορεί να σηκώσει απεριόριστο αριθμό καταστημάτων και το e-shop σας θα είναι έτοιμο άμεσα.
Δωρεάν υποστήριξη, δωρεάν μάρκετινγκ
Άντε πάλι με τα δωρεάν! Τι επίπεδο υπηρεσιών μπορεί να λάβει κάποιος όταν δεν θα έχει πληρώσει για αυτές τις υπηρεσίες; Το αφήνουμε εδώ ως τροφή για σκέψη.
Η συμβουλή μας
Συνεργαστείτε με σοβαρές επιχειρήσεις/εταιρείες που το αντικείμενό τους είναι οι ψηφιακές πλατφόρμες, έχουν αποδεδειγμένο κατάλογο υλοποιημένων έργων, θα σας στηρίξουν και μετά την παράδοση του έργου και το αποτέλεσμα θα είναι εφάμιλλο του κόστους.
Εάν δεν είστε έτοιμοι να βάλετε το χέρι βαθιά στην τσέπη για να στηρίξετε το νέο ηλεκτρονικό σας κατάστημα, καλό θα ήταν να σκεφτείτε αν τελικά το χρειάζεστε.