Ψηφιακός μετασχηματισμός - Ψηφιακός μετασχηματισμός για τις επιχειρήσεις

Ψηφιακός μετασχηματισμός

By Admin / 12.02.22
Ψηφιακός μετασχηματισμός
Ψηφιακός μετασχηματισμός

Ο ψηφιακός μετασχηματισμός είναι η ενσωμάτωση της ψηφιακής τεχνολογίας σε όλους τους τομείς μιας επιχείρησης, αλλάζοντας θεμελιωδώς τον τρόπο λειτουργίας και παροχής αξίας στους πελάτες. Είναι επίσης μια πολιτισμική αλλαγή που απαιτεί από τους οργανισμούς να αμφισβητούν συνεχώς το status quo, να πειραματίζονται και να αισθάνονται άνετα με την αποτυχία.

Γιατί έχει σημασία ο ψηφιακός μετασχηματισμός;

Μια επιχείρηση μπορεί να αναλάβει τον ψηφιακό μετασχηματισμό για διάφορους λόγους. Αλλά μακράν, ο πιο πιθανός λόγος είναι ότι πρέπει: Είναι θέμα επιβίωσης. Στον απόηχο της πανδημίας, η ικανότητα ενός οργανισμού να προσαρμόζεται γρήγορα στις διαταραχές της αλυσίδας εφοδιασμού, στον χρόνο στις πιέσεις της αγοράς και στις ταχέως μεταβαλλόμενες προσδοκίες των πελατών έχει γίνει κρίσιμη. Και οι προτεραιότητες δαπανών αντικατοπτρίζουν αυτήν την πραγματικότητα. Η βελτίωση της εμπειρίας των πελατών έχει γίνει ένας κρίσιμος στόχος – και επομένως ένα κρίσιμο μέρος του ψηφιακού μετασχηματισμού.

Κατανοήστε τι είναι δυνατό με τον ψηφιακό μετασχηματισμό

Ένα βασικό στοιχείο του ψηφιακού μετασχηματισμού είναι η κατανόηση των δυνατοτήτων της τεχνολογίας σας. Και πάλι, αυτό δεν σημαίνει να ρωτάτε "Πόσο πιο γρήγορα μπορούμε να κάνουμε τα πράγματα με τον ίδιο τρόπο;" Σημαίνει να ρωτάτε "Τι είναι πραγματικά ικανή η τεχνολογία μας και πώς μπορούμε να προσαρμόσουμε τις διαδικασίες μας για να αξιοποιήσουμε στο έπακρο τις τεχνολογικές μας επενδύσεις;"

Πριν από το Netflix, οι άνθρωποι επέλεγαν ταινίες για ενοικίαση πηγαίνοντας σε καταστήματα και χτενίζοντας τα ράφια με κασέτες και δίσκους αναζητώντας κάτι που φαινόταν καλό. Τώρα, οι βιβλιοθήκες ψηφιακού περιεχομένου εμφανίζονται σε προσωπικές συσκευές, με συστάσεις και κριτικές βάσει των προτιμήσεων των χρηστών.

Πώς να δημιουργήσετε μια στρατηγική ψηφιακού μετασχηματισμού

Οι πιο επιτυχημένοι ψηφιακοί μετασχηματισμοί είναι αυτοί με καλά σχεδιασμένες και καλά εφαρμοσμένες στρατηγικές. Πώς μπορείτε να δημιουργήσετε μια επιτυχημένη στρατηγική; Εδώ είναι μερικές συμβουλές:

  • Προσδιορίστε τους επιχειρηματικούς σας στόχους. Πριν ξεκινήσετε, βεβαιωθείτε ότι όλοι στην ομάδα σας καταλαβαίνουν γιατί αναλαμβάνετε την προσπάθεια. Πρέπει να έχετε συμφωνία για την τρέχουσα κατάστασή σας και ένα σαφές όραμα για το πού θέλετε να πάτε. Συχνά, οι πιο αποτελεσματικοί στόχοι ψηφιακού μετασχηματισμού συνοδεύονται από βασικούς δείκτες απόδοσης (KPI), μετρήσεις που σας επιτρέπουν να παρακολουθείτε την πρόοδό σας προς τον στόχο σας.
  • Προσλάβετε έναν ειδικό. Οι πιθανότητες είναι ότι κανένας στην τρέχουσα ομάδα σας δεν έχει κάνει ποτέ έναν επιτυχημένο ψηφιακό μετασχηματισμό στο παρελθόν. Εάν αυτή είναι η κατάστασή σας, ίσως θελήσετε να σκεφτείτε να φέρετε βοήθεια. Αυτό θα μπορούσε να λάβει τη μορφή πρόσληψης ενός υπαλλήλου πλήρους απασχόλησης με εμπειρία ψηφιακού μετασχηματισμού ή θα μπορούσε να συνεπάγεται την πρόσληψη μιας εξωτερικής εταιρείας συμβούλων. Ορισμένες εταιρείες προσλαμβάνουν επίσης άλλο βασικό προσωπικό στον τομέα της πληροφορικής, του μάρκετινγκ ή άλλων τομέων που έχουν εμπειρία ή εξειδίκευση στο είδος του μετασχηματισμού που θέλετε να κάνετε.
  • Χτίστε πάνω στα δυνατά σας σημεία. Είναι δελεαστικό να πετάξετε όλα όσα κάνετε αυτήν τη στιγμή και να ξεκινήσετε από την αρχή, αλλά αυτό είναι συνήθως ένα λάθος. Σκεφτείτε τι κάνετε ήδη καλά. Έχετε πιστούς πελάτες; Τι αντιπροσωπεύει η επωνυμία σας; Καθώς περνάτε από τον ψηφιακό σας μετασχηματισμό, πρέπει να βεβαιωθείτε ότι δεν κάνετε τίποτα για να υπονομεύσετε την επιτυχία που έχετε ήδη. Τα έργα ψηφιακού μετασχηματισμού που επιτυγχάνουν τους στόχους τους συχνά φαίνονται σαν μια φυσική επέκταση των προηγούμενων προσπαθειών μιας εταιρείας στην ψηφιακή αρένα.
  • Βάλτε τον εαυτό σας στη θέση των πελατών σας. Ένα κοινό θέμα μεταξύ των πλαισίων ψηφιακού μετασχηματισμού (περισσότερα για αυτό παρακάτω) είναι η έμφαση στην εμπειρία του πελάτη. Ο ψηφιακός μετασχηματισμός θα αλλάξει τον τρόπο που οι πελάτες σας αλληλεπιδρούν με τον οργανισμό σας. Πρέπει να βεβαιωθείτε ότι αυτή η νέα εμπειρία είναι θετική και ενισχύει την εικόνα της επωνυμίας που θέλετε να έχετε.
  • Καθιέρωση νέων διαδικασιών και πολιτικών. Η νέα τεχνολογία είναι εντελώς άχρηστη εάν κανείς δεν τη χρησιμοποιεί. Προτού διαθέσετε ένα νέο εργαλείο ή εφαρμογή, σκεφτείτε προσεκτικά πώς θέλετε να το χρησιμοποιούν οι υπάλληλοί σας. Εάν δεν ορίσετε με σαφήνεια τις διαδικασίες και δεν θεσπίσετε κάποιους μηχανισμούς επιβολής για να βεβαιωθείτε ότι οι άνθρωποι τις ακολουθούν, το προσωπικό σας πιθανότατα θα επιστρέψει στον παλιό τρόπο δράσης. Σε ορισμένες περιπτώσεις, ο ψηφιακός μετασχηματισμός θα απαιτήσει έναν πλήρη πολιτισμικό μετασχηματισμό, ο οποίος είναι μια μακρά, δύσκολη διαδικασία.
  • Επαναλάβετε. Δεν μπορείτε να μεταμορφώσετε τον οργανισμό σας σε μια στιγμή. Αντίθετα, κάντε μια μικρή αλλαγή, αξιολογήστε και επαναλάβετε. Τα έργα ψηφιακού μετασχηματισμού που εξελίσσονται μέσα από μια σειρά βημάτων είναι πιο πιθανό να επιτύχουν από μια χονδρική αλλαγή που προσπαθείτε να εφαρμόσετε ταυτόχρονα. Εάν διατηρήσετε τη στρατηγική σας κάπως ευέλικτη, μπορείτε να κάνετε μικρές τροποποιήσεις στην πορεία και να αντιδράσετε στις μεταβαλλόμενες συνθήκες έγκαιρα.
  • Σκεφτείτε να ακολουθήσετε ένα πλαίσιο ψηφιακού μετασχηματισμού. Αρκετές εταιρείες αναλυτών και συμβούλων έχουν διαμορφώσει πλαίσια ψηφιακού μετασχηματισμού που μπορούν να βοηθήσουν στη διαμόρφωση της στρατηγικής σας. Θυμηθείτε ότι η πραγματική στρατηγική σας θα πρέπει να είναι μοναδική για τον οργανισμό σας, αλλά ακολουθώντας μια αποδεδειγμένη στρατηγική μπορεί να σας βοηθήσει να αποφύγετε να χάσετε βασικά βήματα ή να επαναλάβετε λάθη που έχουν κάνει άλλοι οργανισμοί στο παρελθόν. Ένα πλαίσιο δεν είναι απαραίτητο, αλλά μπορεί να είναι χρήσιμο, ιδιαίτερα εάν η ομάδα διαχείρισης δεν έχει προηγούμενη εμπειρία με τον ψηφιακό μετασχηματισμό.
Πώς μοιάζει ένα πλαίσιο ψηφιακού μετασχηματισμού;

Αν και ο ψηφιακός μετασχηματισμός θα ποικίλλει ευρέως ανάλογα με τις συγκεκριμένες προκλήσεις και απαιτήσεις του οργανισμού, υπάρχουν μερικές σταθερές και κοινά θέματα μεταξύ των υπαρχουσών περιπτωσιολογικών μελετών (case studies) και των δημοσιευμένων πλαισίων που πρέπει να λάβουν υπόψη όλες οι επιχειρήσεις και οι ηγέτες τεχνολογίας καθώς ξεκινούν τον ψηφιακό μετασχηματισμό.

Για παράδειγμα, τα παρακάτω στοιχεία ψηφιακού μετασχηματισμού αναφέρονται συχνά:

  • Εμπειρία πελάτη
  • Λειτουργική ευελιξία
  • Πολιτισμός και ηγεσία
  • Ενδυνάμωση εργατικού δυναμικού
  • Ενσωμάτωση ψηφιακής τεχνολογίας

Ενώ κάθε οδηγός έχει τις δικές του συστάσεις και διάφορα βήματα ή σκέψεις, οι CIO (Διευθυντές Συστημάτων Πληροφορικής) θα πρέπει να αναζητούν αυτά τα σημαντικά κοινά θέματα όταν αναπτύσσουν τη δική τους στρατηγική ψηφιακού μετασχηματισμού.

Οδικός χάρτης ψηφιακού μετασχηματισμού

Ένας υψηλού επιπέδου οδικός χάρτης για ψηφιακό μετασχηματισμό που βασίζεται στην ιδέα της επιχειρηματικής αρχιτεκτονικής αποτελείται από τέσσερις φάσεις: αξιολόγηση της εξωτερικής και εσωτερικής κατάστασης, ανάπτυξη στρατηγικής και αξιολόγηση των επιπτώσεων στην επιχείρηση, αρχιτεκτονική επιχειρηματικής λύσης και θέσπιση πρωτοβουλιών και και ανάπτυξη λύσεων. Αυτό που ακολουθεί είναι ο οδικός χάρτης για τον ψηφιακό μετασχηματισμό σε πιο αναλυτικό επίπεδο.

1. Αξιολόγηση της εξωτερικής και εσωτερικής κατάστασης.

  1. Αναλύστε εξωτερικές δυνάμεις και τάσεις.
  2. Προσδιορίστε και ιεραρχήστε τις ανάγκες και τις επιθυμίες των πελατών και άλλων ενδιαφερομένων.
  3. Αναλύστε ψηφιακές τεχνολογίες κατάλληλες για τη βελτίωση της εμπειρίας των πελατών.
  4. Αναλύστε το τρέχον επιχειρηματικό και λειτουργικό μοντέλο.
  5. Αναλύστε τις δυναμικές των ανθρώπων και της κουλτούρας για αλλαγές.
  6. Χαρτογράφηστε βασικούς και εκτεταμένους τομείς αρχιτεκτονικής.

2. Ανάπτυξη στρατηγικής και αξιολόγηση των επιπτώσεων στην επιχείρηση.

  1. Καθορίστε διαφορετικά επιχειρηματικά σενάρια.
  2. Καθορίστε τα τμήματα-στόχους πελατών και τις τεχνολογίες που θα χρησιμοποιηθούν.
  3. Αναπτύξτε το μελλοντικό επιχειρηματικό μοντέλο.
  4. Αναπτύξτε μια ιεραρχία στόχων.
  5. Αναλύστε τον αντίκτυπο της επιχειρηματικής αρχιτεκτονικής.
  6. Αναλύστε τον αντίκτυπο της επιχειρηματικής αρχιτεκτονικής/αρχιτεκτονικής πληροφορικής.

3. Αρχιτεκτονική επιχειρηματικής λύσης.

  1. Οραματιστείτε την αρχιτεκτονική του μελλοντικού επιχειρηματικού μοντέλου.
  2. Αναπτύξτε πρακτικές για τα μελλοντικά άτομα και την κουλτούρα του οργανισμού.
  3. Σχεδιάστε τη μελλοντική οργανωτική δομή.
  4. Σχεδιάστε τη μελλοντική αλυσίδα αξίας και τις μελλοντικές διαδικασίες.
  5. Οπτικοποιήστε τη μελλοντική αρχιτεκτονική IT.
  6. Αναλύστε τον μετασχηματισμό τρέχουσας κατάστασης/κατάστασης στόχου.

4. Θέσπιση πρωτοβουλιών και ανάπτυξη λύσεων.

  1. Καθορίστε πρωτοβουλίες με βάση τους στόχους.
  2. Δώστε προτεραιότητα στις πρωτοβουλίες.
  3. Δημιουργήστε κριτήρια μέτρησης πρωτοβουλιών και KPI.
  4. Καθιερώστε σχέδιο έργου.
  5. Παρακολουθήστε την πρόοδο και εφαρμόστε διορθωτικά μέτρα.
  6. Αξιολογήστε το επίπεδο επιτυχίας.
Το μέλλον ανήκει στους γενναίους

Η ηγεσία γεννιέται μέσα από δραματικές περιόδους αλλαγής, ωστόσο οι καλοί ηγέτες δεν το κάνουν μόνοι τους. Γύρω τους υπάρχουν άνθρωποι με τη σωστή νοοτροπία και εκείνοι που είναι έτοιμοι να υιοθετήσουν ένα πλαίσιο ψηφιακού μετασχηματισμού και να το προσαρμόσουν στις ανάγκες του οργανισμού τους. Ακολουθώντας τις αρχές στο παραπάνω πλαίσιο ψηφιακού μετασχηματισμού, οποιοσδήποτε οργανισμός μπορεί να δημιουργήσει μια λογική και ρεαλιστική προσέγγιση για να οδηγήσει την επιτυχία σε αυτήν την περίοδο ριζικών αλλαγών.